Багато з нас не раз літали на літаку і мало не напам’ять знаємо всі хитрощі і секрети успішного перельоту. Але, виявляється, є ще щось, про що не підозрюють навіть найдосвідченіші мандрівники. Ми зібрали для вас 22 цікаві, а іноді шокуючі факти, які авіакомпанії досі від вас приховували.
1) Як тільки тиск в салоні падає нижче певного порогу, кисневі маски випадають автоматично
Погана новина в тому, що кисню в них вистачає лише на 12-15 хвилин. А хороша — зазвичай цього часу пілоту досить, щоб опуститися на безпечну висоту, приблизно 1000 метрів.
2) Турбулентність: небо стає більш «вибоїстим»
Учені прийшли до висновку, що до середини цього століття через глобальні кліматичні зміни лайнери на трансатлантичних маршрутах стане трясти помітно більше.
3) Льотчики зможуть дрімати за штурвалом
Сплять пілоти по черзі. І час на відпочинок також варіюється довжиною перельоту. Важливо, щоб поки один пілот відпочивав, другий не залишав кабіну пілота і стежив за рухом літака.
4) Усередині літака збільшується вразливість до повітряно-крапельних інфекцій приблизно в 100 разів
5) Куди потрапляють усі продукти життєдіяльності на борту літака?
Невже всі відходи життєдіяльності в літаку викидаються прямо в повітря? Нічого не зливається назовні за борт. Туалет в літаку вакуумний. Тобто все всмоктується в спеціальний бак.
6) Під час польоту м’ясо здається жорстким і несмачним, яблучний сік якимось кислим, а овочі виглядають так, ніби їх виготовили з деревної тирси?
Таке дивне сприйняття їжі — результат впливу на організм низької вологості повітря і зниженого атмосферного тиску. У салоні літака практично відсутня вологість (іноді менше 12%). Вважайте, що ви перебуваєте майже в пустелі. У такій обстановці смакові рецептори і нюх трохи божеволіють, а з набором висоти, все стає ще гірше.
7) Томатний сік в літаку стає смачнішим
На висоті чутливість смакових рецепторів притупляється, тому, щоб їжа не здавалося прісною, її трохи пересолюють. Тому і томатний сік здається смачним. Крім того, у польоті завжди хочеться пити, тому що повітря в салоні сухіше.
8) Одне лобове скло або віконна рама кабіни Boeing 747-400 коштують стільки ж, скільки автомобіль BMW
9) Якщо на великій висоті раптово відчиняться двері в салон літака, …
… то це може привести до того, що людей буквально «висмокче» назовні через різницю тисків в салоні і зовні. Однак відкрити двері у літаку практично нереально, якраз через ту ж різниці тиску.
10) У літаку рекомендується пити 1 склянку чистої води на 1 годину польоту
Повітря в літаках дуже сухе, що зовсім не на користь шкірі і слизовим, а також процесу обміну речовин. Ми на 80% складаємося з води, вона бере участь в сотнях метаболічних процесів, тому рівень гідратації потрібно підтримувати.
11) Чим вище проходить політ, тим менше повітряне судно захищає оболонка земної кулі
Вона розріджується, і космічні промені вільно можуть проникати через неї. Радіоактивний фон збільшується. У результаті цього люди, що летять у літаку, отримують певну дозу опромінення.
12) Пасажири, що сидять біля хвоста літака, мають на 40% більше шансів вижити під час аварії, ніж ті, хто сидить у перших рядах
13) У літаку «Боїнг-747» необхідно прокласти 530 кілометрів електропроводки: 100 000 проводів і 40 300 сполучних
14) Високі температури абсолютно неприпустимі в кабінах літаків
Крім цього, кінетичний нагрів літака може призвести до швидкого випаровування палива з баків, порушення роботи електронного та іншого обладнання. При тривалих польотах на надзвукових швидкостях для охолодження повітря в кабіні застосовують кондиціонування повітря.
15) Втрачений багаж — це друга за рахунком причина скарг до Департаменту транспорту після затриманих і відкладених вильотів
У минулому році близько 26 мільйонів сумок збилися зі шляху на міжнародних рейсах. Один мільйон валіз не був знайдено зовсім.
16) Якщо ви збираєтеся відкинути своє крісло і трохи подрімати, обов’язково перевірте, що відбувається позаду
Щодня сотні і сотні ноутбуків ламаються через те, що сидячий попереду пасажир різко відкидає сидіння, яке ламає комп’ютер того, хто сидить позаду.
17) Повітря в салоні рухається у напрямку з передньої в задню частину салону
Якщо ви хочете дихати максимально очищеним повітрям, сідайте ближче до передньої частини салону. У задній частині зазвичай повітря тепліше — воно вже нагрілося від дихання сидячих попереду людей і від їхнього тепла.
18) Найбільш нервовим пасажирам варто вилітати рано вранці
Після нагріта земля викликає утворення висхідних потоків повітря, які відчуваються при польоті. Також після обіду підвищується ймовірність грози.
19) FAA вимагає, щоб з будь-якого літака можна було евакуюватися за дев’яносто секунд
Подібний термін був встановлений тому, що за півтори хвилини полум’я може поглинути весь літак, а за чотири з половиною хвилини літак вигорає повністю
20) Багато пілотів в польоті пережили удар блискавки в лайнер
Пасажири чують гуркіт, бачать спалах, і …. нічого, летимо далі. Літаки спроектовані таким чином, що удар блискавки в переважній більшості випадків не виводить їх з ладу.
21) Підвищена емоційність на борту літака — поширене явище
Сентиментальність — біда багатьох авіапасажирів. Про це відомо і авіакомпанії Virgin Atlantic, яка відтепер попереджає своїх клієнтів про те, які фільми можуть викликати неконтрольований напад печалі.
22) Турбулентність є провідною причиною травм пасажирів авіакомпаній і бортпровідників при несмертельних нещасних випадках
За матеріалами uamodna.
Додавайте "Шляхту" у свої джерела Google Новини