Обов’язкове виконання гімну перед уроками у столичних школах може не лише виховувати патріотизм, як вважають автори пропозиції, але і мати негативні наслідки.
Про це Gazeta.ua розповіла психолог та педагог Наталія Кожушна.
“Впроваджуючи подібні заходи, ми часто забуваємо про наслідки, які можуть глибоко ранити дитячу свідомість. По-перше, все, що для дитини є примусовим, уже на підсвідомому рівні викликає психологічний дискомфорт та внутрішній конфлікт. По-друге, нав’язати дитині любов, повагу, патріотизм неможливо. Це зароджується в процесі виховання, прививається батьками та передається поколіннями”, – стверждує фахівець.
На думку психолога, виховувати патріотизм у школярів потрібно іншими методами, які не обмежуватимуться виконанням гімну, а даватимуть чітке розуміння, чому ми маємо це робити.
“Обов’язковим нововведенням ми не перелаштуємо дитячу свідомість сприймати інакше школу, українську мову чи загалом країну. Якщо діти не зовсім розуміють, чому мають робити ті чи інші речі, то часто стають агресивними та вступають у протистояння. Або ж роблять це бездумно, бо треба. Тому результату не буде. Формувати патріотизм в учнів треба обережно, з проявом любові та піклування про них. Краще більше приділити уваги вивченню історії України. Робити це не за сухою програмою, а цікаво. Розповідати про національних героїв. На прикладах пояснювати, чому ми маємо пишатися, що українці, чому маємо співати гімн”.
Додавайте "Шляхту" у свої джерела Google Новини