Розповідаючи про попередню роботу
1. У нас не склалися стосунки з начальником, але справа не в мені
Просто зараз дізнатися, хто правий, а хто винен, роботодавець не може. Але у нього з’явиться відразу декілька сумнівів. Можливо, ви конфліктна людина і це призведе до купи проблем. Не виключено, що ви про кожну компанію розповідаєте неприємні речі, і ніхто не хоче ризикувати репутацією. Словом, простіше вас не брати.
Якщо треба обґрунтувати зміну роботи, краще зосередьтеся на власних прагненнях і можливостях, а не на негативі.
2. Все це є в моєму резюме
Неважливо, чому інтерв’юер ставить питання: не читав резюме або хоче почути розгорнуту версію подій – така відповідь йому не сподобається. Співбесіда розрахована на те, щоб побачити вас з нового боку. Отже не лінуйтеся розповідати про свій досвід.
3. У мене так в резюме написано?
Перед співбесідою краще освіжити в пам’яті, які формулювання ви використовували. Інакше подібні питання змусять інтерв’юера засумніватися, чи не вигадуєте ви.
4. Я збільшив прибуток коворкінгу, після того як на пітчингу запропонував здавати зал для мітапів, воркшопів і воркаута…
У деяких сферах мова наповнена запозиченнями або профессионалізмами, і з цим нічого не поробиш. Але на співбесідах краще не тестувати інтерв’юера на знання сленгу – користуйтеся класичною українською мовою.
Розповідаючи про себе
5. Мені все одно, що робити / готовий робити все
Ця фраза свідчить про розпач або байдужість, а це не те, що роботодавець хоче бачити у кандидаті. Краще продемонструвати, що ви знаєте, чого хочете і в якому напрямку вам варто розвиватися.
6. Мої головні недоліки – перфекціонізм і трудоголізм
Нудно і передбачувано, навіть якщо це щира правда. Вигадайте щось оригінальніше, щоб не дослівно слідувати методичками з інтернету.
7. Люблю все робити самостійно
Не завжди доречна характеристика. Якщо ви претендуєте на керівну посаду, ви не зможете делегувати справи. При взаємодії в команді також доведеться домовлятися. Та й начальники напевно захочуть внести свій вклад у вашу роботу. Якщо бажаєте звернути увагу на те, як багато ви вмієте, краще докладніше розкажіть про досвід.
Обговорюючи зарплатню
8. Зараз я отримую…
Зі зміною роботи ви, швидше за все, розраховували на збільшення доходу. Якщо ви озвучите поточну зарплатню, саме вона буде відправною точкою. З позиції роботодавця все, що вище, вас влаштує. Тому спочатку варто розвідати, скільки вам готові запропонувати, і відштовхуватися від цієї суми при веденні переговорів.
9. Скільки ви збираєтеся мені платити?
Інтерв’юер розуміє, що ви працюєте не з благодійних міркувань і фінансове питання важливе. Але спочатку варто познайомитися і зрозуміти, наскільки ви підходите один одному. І тільки тоді можна перейти до обговорення зарплатні. Якщо почати розмову з неї, можна все зіпсувати.
Ставлячи запитання
10. А чим займається ваша компанія?
Якщо обійтися без лукавства, головний стимул при пошуку роботи – не померти з голоду. Але є правила гри, яких треба дотримуватися, якщо хочете отримати місце. Вони припускають, що ви зацікавлені працювати саме в цій компанії, тому повинні про неї дещо знати.
Зазвичай невеликого дослідження сайту фірми достатньо, щоб отримати потрібну інформацію. Більш детально вивчити компанію потрібно вже не для співбесіди, а щоб зрозуміти, як там працюватиметься.
11. Як швидко я зможу розраховувати на підвищення?
Мало не будь-яка посада передбачає кар’єрне зростання. Підвищення зарплатні при цьому не виключається. Але співрозмовник може вважати, що ви не затримаєтеся в компанії, адже націлені на іншу посаду.
12. У мене немає жодних запитань
Навіть якщо вам дійсно все зрозуміло, продумайте декілька запитань про специфіку роботи. Інакше може здатися, що вам все одно, де працювати і чи візьмуть вас.
У будь-який час
13. Мені дуже потрібна ця робота
Як би вам не було важко, роботодавець не зобов’язаний входити у ваше становище, а ви ставите його в незручну ситуацію. Ніхто не любить почуватися ніяково.
14. Я лише відповім на дзвінок
Якщо у вас випадково немає з собою ядерної валізки, навряд чи питання вимагає такої швидкої реакції. Вимкніть звук телефону і заховайте його у сумку. Це потрібно робити не тільки на співбесіді, адже мова йде про базові правила ввічливості.
15. Вибачте, що запізнився
Це не означає, що можна вбігати до кімнати для співбесід без вибачень. Ви просто не повинні спізнюватися.
За матеріалами Всвіті.
Додавайте "Шляхту" у свої джерела Google Новини