Командир екіпажу і пілот найбільшого літака у світі Ан-225 “Мрія” Дмитро Антонов розповів про свою важливу роботу і життя поза польотами.
Секрети роботи пілота і нюанси про літак “Мрія” Антонов повідомив у програмі “Переговорка“.
Дмитро Антонов народився в Києві в 1963 році та виріс на Печерську. У школі він не був відмінником, але після закінчення він вибрав військове училище і вирішив стати льотчиком.
Він розповів, що бажання прийшло саме по собі та вибрав Балашівське вище військове авіаційне училище льотчиків.
Батько Антонова був генеральним директором науково-виробничого об’єднання “Маяк” і створював радіоелектронну апаратуру для авіації та космосу.
Знаменитий Олег Антонов – однофамілець, а не родич, але батько майбутнього пілота “мрія” багато років з ним дружив.
Антонов одружений, у нього троє дітей, троє онуків і як він сам каже – весела вдача.
Турбулентність
В Ан-225 стоїть локатор Honeywell, який показує погодні умови. Ці локатори відразу показують грозові хмари, які літаку потрібно облетіти. Буває і таке, що в літак може потрапити блискавка. Така ситуація була і з “Мрією” – на борту гіганта залишилася вм’ятина розміром півтора на півтора метра і глибиною майже в метр.
За словами Дмитра Антонова, попри на розміри “мрії”, турбулентність в ньому відчувається і крило може відхилятися вниз-вгору на 1,5 і більше метра. Спрогнозувати можна – за допомогою локаторів.
Екіпаж і відпочинок в польоті
Екіпаж “мрії” складається з 6 осіб і 2 бортоператорів. На виконання замовлень Дмитро Антонов збирає велику команду, щоб мати можливість працювати довше і часом на борту буває навіть 18 осіб відразу.
Ротація членів екіпажу зазвичай відбувається у великих аеропортах – наприклад, в Стамбулі, Лейпцигу або Баку. Працівників привозять з Києва на інших літаках поменше – Ан-24 або Ан-72.
Робота пілота
Основне завдання пілота – стежити за роботою двигунів, швидкістю і напрямком. Дуже важливо стежити й за обстановкою навколо. Є інші великі літаки, які можуть відправити “Мрію” в турбулентність, наприклад, Airbus A380. Якщо потрапити в його супутній струмінь, то літак буде сильно кидати.
Незвичайні вантажі
“Мрія” перевозить в основному дуже важкі та негабаритні вантажі. Бувають дуже цікаві замовлення, наприклад, експериментальна лопасть від вітрогенератора. Її потрібно було доставити з Китаю в Данію на краш-тест.
Лопасть була довжиною 44 метри та важила 10 тонн. Літак при цьому був практично порожній.
Найцікавіше замовлення – повний літак туалетного паперу для військових в Афганістані. Правда, цей вантаж команда Антонова доставила на “Руслані”, а не на “Мрії”.
Довгі відрядження
Найдовше відрядження Дмитра Антонова була 76 днів, при цьому в польоті довелося провести всього 56 годин. Довелося простоювати через те, що повертатися на базу в Києві було просто невигідно без вантажу.
Іноді у відрядженнях екіпаж встигає погуляти по місту або країні, куди вони прилетіли.
Скільки буде літати “Мрія”
Дмитро Антонов вважає, що “Мрія” зможе літати до 2050 року. Він пояснив, що у літаків немає чітко визначеного ресурсу, але для великих літаків ресурс продовжений до 45 років. У “Мрії” зараз ресурс продовжений вже до 2033 року.
Додавайте "Шляхту" у свої джерела Google Новини“Далі будуть проводитися огляди, роботи та продовження ресурсу на чергові 5 років. На мою думку, виходячи зі стану літака, Мрія буде літати без проблем ще як мінімум 25 років”, — підкреслив пілот.