“Далеко не найкращий” – експерт розповів про український авіапарк

8 січня після вильоту з іранського аеропорту Тегерана розбився український літак Boeing 737 авіакомпанії “Міжнародні авіалінії України”. На його борту перебували 167 пасажирів і 9 членів екіпажу. Всі вони загинули.

За кілька годин до катастрофи іранські військові обстріляли дві військові бази Сполучених Штатів Америки на території Іраку. Таким чином, спершу припустили, що літак могли випадково збити ракетою. Однак причиною катастрофи був двигун, який загорівся у повітрі, – пише Газета.юа.



“В авіаційних техніків є приказка: “Якщо не сяде літак, то сяду я”. Зараз повітряне сполучення є найбезпечнішим серед усіх інших видів транспорту. Правила авіаційної безпеки писалися з 1919 року, і дотримуються їх дуже суворо й педантично, бо під час польоту не зупинишся і не з’їдеш на узбіччя для ремонту. А найбільший ризик потрапити в аварію очікує автомобілістів, – говорить провідний науковий співробітник Державного музею авіації Валерій Романенко. – Boeing 737 є тепер одним із найнадійніших літаків у світі. Зараз їх літає понад дев’ять тис. одиниць. Це робить Boeing 737 найрозповсюдженішим повітряним судном. Його та його найбільшого суперника “Ербас-320″ можна порівняти з міжміськими автобусами. Boeing-737 Next Generation – остання, найсучасніша модель. Її виробництво розпочалося 1998 року. До нас літак потрапив 20 червня 2016 року прямо з заводу Боїнга у Сіетлі. Командир екіпажу загиблого в Тегерані Boeing 737 авіакомпанії МАУ мав 11,6 тис. годин загального нальоту, другий пілот – 7,6 тис. годин власне на 737-му. Обидва – з найдосвідченіших пілотів МАУ”.

В Ірані після перевірки чорної скриньки ідентифікували голос пілота українського Boeing 737, який розбився біля Тегеранa. Як з’ясувалося, від початку польоту пілот не мав зв’язку з вежею та диспетчером. Також відомо, що екіпаж не оголосив стан тривоги.

“Попри те, що багато українських компаній отримали найновіші літаки, наш авіапарк є далеко не найкращим. Більшість компаній продовжують використовувати машини з віком понад 20 років, наприклад старі американські McDonnell Douglas. “Не відстають” і сусіди. Так білоруська “Белавіа” дотепер літає на “коротких” мало не перших серій, що були найаварійнішими. Літаки вітчизняного виробництва, наприклад, Ан-24 чи Ан-26, виготовляли ще у 1980-х. Але вони створені й побудовані в Україні, забезпечені запчастинами і кваліфікованим ремонтом на вітчизняних підприємствах, тому великих проблем з ними немає, – додає авіаційний експерт. – Найаварійнішими для літаків є зліт, посадка та, хоч як дивно, “руліжка” на землі, тобто пересування власне по території аеропорту. У великих аеропортах із напруженим трафіком є досить багато випадків, коли літак з’їжджає зі смуги або відбувається зіткнення з іншим повітряним судном”.

Додавайте "Шляхту" у свої джерела Google Новини