Ковбаса ЗСУ і Буча-комбуча: маркетинг на війні переходить межу патріотизму, тож “включились” депутати

Почуття міри та смаку доведеться виховувати в собі і виробникам і споживачам, адже заборони і штрафи можуть виявитись не такими вже й страшними порівняно з репутаційними втратами, які часом мають дуже довгу пам’ять.

Ковбаса «ЗСУ» та редиска «Азовсталь»: закон, який забороняє маркетинг на війні, буде ухвалений не раніше червня, прогнозують у профільному комітеті Верховної Ради. Зареєстрований нещодавно законопроєкт виявився аж занадто радикальним та вимагає значного доопрацювання. Та й сам креатив маркетологів на патріотичній тематиці, який обурив суспільство, у деяких випадках мав на меті не збільшення продажів. Проте під шквал критики потрапили всі гуртом, йдеться в ТСН.



“Вони хотіли поховати нас, але не знали, що ми – насіння”. Як буквальна ілюстрація цього популярного нині в Україні мексиканського прислів’я у продажу з’явилися серія “Насіння перемоги”. Однак проросло воно зовсім не так, як задумувалось. Хвилю обурення здійняли назви, пов’язані з війною, а найбільше – насіння редису “Азовсталь”. “Просто. Припиніть. Це неправильно. Ви це робите не з почуття патріотизму. Ви це робите з бажання збільшити продажі. У вас корисливий мотив”, – написав в коментарях військовий Юрій Гудименко.

Засновник торгівельної марки спробував пояснити свій задум. “Я і мої колеги безкоштовно постачали нашим захисникам тепловізори, коптери, рації та інше. Вкладали власні кошти та ресурси. Але наші можливості не безмежні. Тому виникла ідея створити лімітований благодійний проект “Насіння перемоги”, прибуток від якого спрямувати на підтримку наших захисників. Це не комерційний проєкт, це окремий унікальний генератор прибутку на користь ЗСУ”, – переконує він.

Перед усіма, кого розлютила редиска “Азовсталь” чи кабачок “Привид Києва”, автори проєкту вибачились.  Залишки насіння нині розпродають, всі гроші мають йти у фонд United24.

А от деякі інші виробники з вибаченнями не поспішають. Приміром, компанія “Брусилівські ковбаси” креативно перейменувала свою  “Московську” у ковбасу “ЗСУ”. Зі Збройними силами, кажуть, ця назва не пов’язана, просто літери збіглись. “Ця назва не має нічого спільного із Збройними силами України. Люди так її сприйняли, але назва означає зовсім інше. Ми не розуміємо, чому виникло таке непорозуміння», – наполягають на виробництві.

І пішло-поїхало: колготки з написом ЗСУ, жовто-блакитні труси з національним гербом на інтимному місці, реклама епіляції із зображенням військових. Багатьом такий маркетинг нагадує російське “побєдобесіє”, над яким неабияк кепкували українці.

В супермаркетах полиці ламаються від горілки з псевдогероїчними назвами: “Байрактар”, “Джавеліна”, “Незламна”. Ці новинки замінили собою горілку “Вакцина”, випущену у розпал епідемії. Виробник, до речі, той самий.

Покласти край цьому сумнівному креативу вирішили депутати. Їхню чашу терпіння переповнила поява безалкогольного напою – комбучі. “Ми називаємо у ВР поміж депутатами “закон про Бучу-Комбучу”. Тригером стала поява в продажу напою, який вочевидь експлуатував трагедію Бучі. Ми отримали у ВР незліченну кількість обурених звернень громадян” , – каже депутат Микита Потураєв.

Додавайте "Шляхту" у свої джерела Google Новини