Менше обману: в Україні запрацювали нові правила маркування продуктів

Виробникам відведено три роки, щоб перейти на нові стандарти інформування клієнтів.

Відучора, 6 серпня, в Україні поступово будуть змінюватися етикетки товарів у магазинах, тому що починають діяти нові правила маркування харчової продукції, йдеться у сюжеті Сніданку з 1+1. До цього моменту етикетка могла бути написана такими малими літерами, що її неможливо було прочитати, а інформація про продукт могла бути неповною. Та тепер таких проблем у покупців не має бути, пише ТСН.



Отже: інформація про харчовий продукт тепер має бути точною, достовірною та зрозумілою для покупця. Це основний принцип нового закону. Навіть реклама харчів має бути правдивою та доведеною. Та все ж особлива увага буде до етикетки, яка має не плутати покупця, а допомагати у виборі.

Шрифт буде чітким, розбірливим і контрастним. Інформація про продукт має бути лише українською мовою. Переклад – за бажанням виробника. Так само виробники мають збільшити шрифт на упаковках, обрати для літер контрастний колір та прибрати усі картинки або інші графічні елементи, які заважають читати. Інгредієнти-алергени будуть виділені окремо шрифтом або кольором. Якщо у вас алергія на арахіс, соєві боби або молоко – одразу зрозумієте, чи варто купувати продукт.

Інформація повинна бути усюди. Дізнатися склад купленого споживач тепер може всюди. Якщо продукт нефасований у супермаркеті, наприклад, борошно, то склад має бути вказаний на мішку, або на окремому стенді поруч.

За кригу не платимо. Часто купуєте заморожені продукти? Для вас гарна новина – тепер за кригу платити не доведеться, бо маса харчів, вкритих крижаною глазур’ю, буде вказуватися без урахування льоду.
Термін придатності – по-новому. Термін придатності буде називатися по-різному. Наприклад, з’явиться маркування “Краще спожити до…”. Це буде означати що продукт, наприклад – кава, ковбаса або сир – за правильного зберігання ще можуть бути вжиті без шкоди для здоров’я після цієї дати. А продукти, які зберігаються ще довше, наприклад – цукор, сіль, міцний алкоголь або жувальна гумка – можуть взагалі бути без терміну придатності. Це вирішує виробник.

Закон набрав чинності від 6 серпня. Нові етикетки та правила виробники будуть впроваджувати поступово. На це є три роки.

 

Додавайте "Шляхту" у свої джерела Google Новини