Проект Керченського мосту затвердив Адольф Гітлер (фото)

Росія запланувала урочисто відкрити Керченський міст наприкінці грудня 2018 року. Проект уже обійшовся Росії в 228,3 млрд рублів, а це понад $4 млрд і став основною агіткою для кремлівських пропагандистів. Говорять, що подібного ще не було. Однак міст через Керченську протоку вже намагалася побудувати радянська влада й навіть Адольф Гітлер.

Уперше про будівництво мосту, який би з’єднав Кримський півострів і Тамань (сучасний Краснодарський край РФ) заговорив син Дмитра Менделєєва Володимир. Пропонував спорудити через протоку спеціальну греблю. Але проект залишився без уваги, – пише Gazeta.ua

Другу спробу спорудити міст зробив у 1943 році Адольф Гітлер. Фюрер наказав міністру озброєнь Альберту Шпеєру розробити проект моста через Керченську протоку. Ним планували перевозити вантажі за допомогою автомобілів і поїздів. Але, коли почали вбивати у дно перші палі, вони стрімко пішли під воду. Зрештою міст замінили на підвісну канатну дорогу. Береги з’єднали монорельсом, який на одній із ділянок можна було розводити для проходу кораблів. До нього були причеплені контейнери на роликах. Дорога була завдовжки в 5 кілометрів і пропрацювала до грудня 1943-го. Коли Червона армія почала контрнаступ на Крим, німці її підірвали.

Адольф Гітлер затверджує проект мосту через Керченську протоку Фото: Public Domain
Інженерний проект мосту Фото: Public Domain
Так виглядав Керченський міст під час будівництва 1944 року Фото: Public Domain
Так виглядав Керченський міст під час будівництва 1944 року Фото: Public Domain
Так виглядав Керченський міст під час будівництва 1944 року Фото: Public Domain
Так виглядав Керченський міст під час будівництва 1944 року Фото: Public Domain
Так виглядав Керченський міст під час будівництва 1944 року Фото: Public Domain
Через Керченський міст пройшов перший потяг Фото: Public Domain
Через Керченський міст пройшов перший потяг Фото: Public Domain

25 січня 1944 року радянська влада прийняла рішення будувати через Керченську протоку залізничний міст. Роботи велися поспіхом – був наказ встигнути до 7 листопада 1944 року. 5-кілометровий міст із одноколійкою будували в кілька змін цілодобово. На будівництво зігнали як цивільних інженерів, так і військових фахівців і, навіть, полонених німецьких солдат. Міст починався біля коси Чушка на краснодарському узбережжі і закінчувався біля найсхіднішої точки Криму – біля Єнікальського півострова. Конструкція складалася з 115 однотипних прольотів по 27,1 метрів кожна. Однак зиму 1945 року міст не пережив.Під час розробки проекту у ньому не були передбачені льодорізи. На Азовському морі почала скресати крига й величезні крижані брили вщент зруйнували мостові конструкції та опори. Кригу намагалися підривати динамітом, розстрілювали зі стрілецької зброї та гармат – усе було марним.

1947 року в СРСР востаннє заговорили про керченський міст. Розробили проект з автотрасою та двоколійною залізницею. Інженери похвалилися Йосипу Сталіну, що це буде Цар-міст. Однак, уже на першому етапі будівництва мостові опори провалилися в замулене дно. Міст замінили паромною переправою, яка продовжує функціонувати і в наші дні.

Comments

comments