До 2030 року “Росавіації” доведеться списати третину свого автопарку. Таким чином працюють західні санкції проти Росії.
Чому доведеться списати авіапарк?
Російські авіакомпанії “відрізані” від ринку санкціями, повідомляє 24 Канал із посиланням на російське ЗМІ “Інтерфакс”.
Вони не можуть закуповувати нові лайнери та отримувати для них запчастини та техобслуговування, тому найближчими роками можуть втратити десятки літаків. Так з парку російських авіакомпаній можуть вибути 339 літаків та 200 вертольотів до 2030 року.
На додачу до Boeing та Airbus, які поступово виходять з ладу та розбираються на запчастини, в брухт доведеться здати 230 вітчизняних повітряних суден, яким зараз 40, 50 або навіть 60 років.
За песимістичним прогнозом до 2030 року ми спільно з авіакомпаніями налічуємо вибуття близько 339 літаків: це 230 вітчизняних та 109 іноземних. Крім цього плануємо вибуття 200 вертольотів: 190 вітчизняних і 10 іноземних,
– каже голова “Росавіації” Дмитро Ядров.
За даними “Росавіації”, зараз парк вітчизняних авіакомпаній налічує 1135 повітряних суден, з яких “на крилі” – 1088.
Які проблеми з авіацією є у Росії?
За 2022-2025 роки флот цивільної авіації поповнився лише на 13 нових бортів — 12 “суперджетів” і один Ту-214, повідомляє 24 Канал із посиланням на Reuters.
Натомість 2025 року з 15 запланованих пасажирських літаків російські виробники змогли здати перевізникам лише один.
Маючи флот із понад 700 літаків, у якому домінує Airbus (AIR.PA), та Boeing (BA.N), реактивні літаки, російські авіакомпанії тепер покладаються на складні, непрямі маршрути імпорту для постачання критично важливих компонентів.
