Росія неабияк пишається своїм “новітнім” винищувачем Су-57. Однак річ у тім, що він не лише не відповідає заявленим характеристикам, а є фактично небоєздатним.
У розпіарених російською пропагандою Су-57 регулярно виходять з ладу два найголовніші компоненти. Тож літати на них може бути навіть небезпечно. Про це в інтерв’ю 24 Каналу розповів авіаексперт і провідний науковий співробітник НАУ Валерій Романенко.
Що не так з винищувачем Су-57
За словами Романенка, у Су-57 постійно виходять з ладу 2 елементи:
- Ш-121 – радіолокаційний комплекс системи управління озброєнням, який відповідає за виявлення цілей та наведення ракет,
- БЦОМ ІМА БК – бортовий комп’ютер, від якого залежить взагалі робота всіх систем літака, навіть польотом.
Річ у тім, що ці елементи дуже низької якості. Експерт розповів, що наприкінці 2023 року росіяни навіть збирали нараду з представниками всіх провідних підприємств та конструкторських бюро аерокосмічної й приладобудівної галузей, щоб розібратися, чому так сталося.
Влада вимагала, аби всі фахівці представили поглиблений аналіз ситуації та пропозиції з розробки оперативних заходів, направлених на підвищення якості та надійності.
Однак як росіяни зможуть покращити ситуацію – загадка. Адже через санкції виробник базових мікропроцесорів “Ельбрус”, на яких заснована ця бортова цифрова обчислювальна машина, вже не може отримати необхідне комплектовання для свого обладнання та компоненти для серійного виробництва.
Саме тому виробництво Су-57 зійшло нанівець. За весь час росіяни створили лише таких 11 бортів, і то один розбили під час випробувань.
У 2022-му вони випустили 6 літаків, а вже у 2023 році – тільки два. Й одразу після цього провели збори й зупинили виробництво до того моменту, поки не зможуть розв’язати технічні проблеми.
