10 незручних запитань, які пасажири соромляться поставити стюардесі або стюардові

З кожним роком дедалі більше українців літають по країні й за кордон на літаках. Часто новачки стикаються з різними цікавими звичаями на борту – плескати під час зльоту та посадки, вимикати телефон тощо.

1. Навіщо ставити режим “у літаку” на телефонах і ноутбуках?

Деякі вимикають телефон повністю, але сенсу в цьому немає – можна увімкнути просто режим польоту. Це обов’язково зробити всім, оскільки радіохвилі мобільних пристроїв можуть створити перешкоди для зв’язку пілотів з авіадиспетчерами, передає Обозреватель.



2. Чому всі аплодують під час посадки та зльоту?

Плескати в долоні під час посадки та зльоту – це пережитки минулого.

Раніше люди боялися авіакатастроф, тому завжди бурхливо раділи й висловлювали так подяку пілоту за те, що він зміг злетіти та посадити літак.

Зараз це робити зовсім необов’язково. По-перше, пілот сидить окремо за броньованими дверима і просто не чує оплесків, а по-друге, найчастіше плескають ті, хто боїться літати.

Помічено, що оплески лунають найчастіше на чартерних міжнародних рейсах, які вибирають люди для відпустки 1-2 рази на рік. Вони просто нервують через незвичку, а така дія допомагає скинути стрес.

3. Якщо сильно трясе, а стюардеса спокійно поводиться – це значить, що нема про що турбуватися?

Турбулентність – це природне явище в авіації, точно таке саме, як тряска автомобіля на нерівній дорозі. Вона може з’явитися навіть через кучеряві білі хмари.

Варто знати, що авіакатастрофи найчастіше трапляються під час зльоту і посадки, а від турбулентності літаки не падають. Тому, знаючи це, стюардеса навряд чи буде перейматися навіть під час сильної тряски.

4. Чи можуть відчинятися двері або аварійний вихід під час польоту?

Відчинити аварійні двері літака на ходу практично неможливо, позаяк внутрішній тиск набагато перевищує зовнішній атмосферний. Тому, щоб відчинити двері літака, доведеться докласти неймовірну силу відразу групі людей.

Якщо двері все-таки відчиняться, почне падати тиск у салоні, а пристебнутим пасажирам потрібно надіти маски. Ті, хто не пристебнувся, не встигнуть зробити навіть цього, оскільки моментально опиняться за бортом.

5. Що буде робити пілот, якщо двері літака відчиняться?

Оскільки кисневі маски не вічні, завдання пілотів – якомога швидше опуститися на висоту 3 тисячі метрів, щоб пасажири могли спокійно дихати без масок.

Кисневі маски пілотів розраховані на більш тривалий час, тому вони зможуть опустити літак. Крім цього, через “пробій” повітряне судно почне стрімко руйнуватися.

6. Чи займаються пасажири сексом у літаку?

Це виглядає романтично і просто тільки на екрані. У реальності туалети як на чартерних літаках, так і на великих міжнародних дуже тісні навіть для однієї людини.

Крім того, вони майже не відрізняються від поїзних за чистотою.

7. Скільки може заробляти стюардеса в Україні?

На початку бортпровідниця без досвіду може розраховувати на зарплату від 16 тисяч гривень.

Більш досвідчений фахівець рядового складу авіасудна отримує до 45 тисяч гривень. Напрацьований досвід залежить від кількості годин, проведених у небі.

8. Наскільки шкідливо багато літати через радіаційне опромінення?

Людина дійсно опромінюється більше на висоті, ніж у повсякденному житті. Вся справа в сонячній радіації, захист від якої слабкіший із кожним кілометром вгору від землі.

На тій висоті, де зазвичай літають пасажирські літаки, радіаційний фон майже такий самий, як у Чорнобилі, – 100-130 мкр/год за норми 10 мкр/год. Але за один переліт людина може отримати дозу радіації вдвічі менше, ніж під час рентгену грудної клітки.

Тому тим, хто літає не дуже часто, через це хвилюватися про погіршення свого здоров’я не варто.

9. Чому не рекомендується літати вагітним?

Обмеження викликані ризиком передчасних пологів через перепад тиску і нестачу кисню.

Крім того, вагітна може отримати тромбоз через високе згортання крові, яке до того ж підвищується під час тривалого сидіння в 6-10 разів. Через вузькі незручні сидіння вени вагітної жінки передавлюються ще сильніше.

10. Що страшніше – врізатися в птицю, потрапити під град чи отримати удар блискавки?

Насправді в літак часто потрапляє блискавка, але пасажири цього не помічають. Рідко коли може моргнути світло, ще рідше – трапиться знеструмлення. В цьому випадку пілоти відразу перезавантажують електронні прилади на борту, і політ триває у звичайному режимі.

А ось птахи небезпечніші, ніж здається. Вони можуть залетіти в турбіну або вентилятор, що призведе до займання двигуна.

Лобові стекла також можуть тріснути від зіткнення з пернатими. З цієї причини аеропорти обладнані спеціальними шумовими генераторами й навіть вертольотами, щоб відлякувати птахів.

Град не менш небезпечний для літака, тому пілоти стежать за метеоумовами та облітають негоду.

Додавайте "Шляхту" у свої джерела Google Новини