В дитинстві здавалося, що коли ми підростемо, то нарешті отримаємо можливість робити так, як нам насправді хочеться. А насправді з’ясувалося, що наше життя цікавить абсолютно всіх: батьки терміново вимагають якомога більше онуків, друзі радять відкривати свій бізнес, а виробникам різноманітних товарів просто необхідно, щоб в цьому сезоні ви ходили в леопардовій спідниці і з 10-м айфоном. І кожен другий готовий розповісти вам, як правильно жити. Тому що «треба» і «всі так роблять».
Нам в Тутка соромно це визнати, але практично кожен з нас хоча б один раз попадався у ці психологічні пастки і починав думати акуратно вкладеними в його голову штампами.
1. «В успішної людини повинні бути машина, квартира і айфон останньої моделі»
У сучасному суспільстві активно пропагується життя заради задоволення, яке необхідно відчувати в основному від покупок нових гаджетів, «чарівних» парфумів або, насамкінець, сковорідок з антипригарним покриттям. Одночасно нам нав’язується модель поведінки дитини, яка хоче нову іграшку в цей момент(абсолютно правильно, саме ці 2 слова входять в більшість рекламних текстів).
І неважливо, що через купівлю айфона останньої моделі доведеться півроку харчуватися локшиною з пакетів, а найдорожчий джип буде простоювати в гаражі, тому що елементарно немає коштів на його обслуговування.
2. «Чим я гірше за телезірку?»
В наші дні психологи виділяють такий феномен, як імітація стилю життя інших соціальних груп. Інакше кажучи, це спроби наслідувати телезірок і бізнесменів, яким вистачає грошей на будь-які примхи.
Зрозуміло, що у дівчини з невеликого містечка навряд чи вистачить грошей на цю сукню від кутюр, шикарний відпочинок на Мальдівах і пластику грудей в дорогій швейцарській клініці. Проблема полягає в тому, що вона несвідомо буде вважати себе гіршою за будь-яку діву з обкладинки журналу і з роками заробить добрячий комплекс неповноцінності.
3. «Не можу жити без Інстаграму»
Тут все просто: чим більше у тебе красивих світлинок в соцмережах, тим ти краща й успішніша. Принаймні з точки зору тих, кому не пощастило поїхати в цьому році у відпустку або не вистачило грошей на дорогий ресторан.
У психологів з цього приводу інша думка: вони вважають, що у любителів виставляти своє життя напоказ формуються нарцисичні риси, а відвідувачі їх сторінок можуть почати страждати від банальної заздрості та навіть заробити депресію.
4. «Я з усіх сил намагаюся бути гарною мамою»
Якщо ти не замучена – ти не мати. Приблизно під таким девізом проходить життя багатьох жінок після народження дитини. Особливо, якщо вони віддані читачки глянцевих журналів, на сторінках яких публікується купа порад з розвитку і виховання.
При цьому в такої зразкової мами часто абсолютно не залишається часу на себе, а педагоги та психологи вже б’ють на сполох, наголошуючи, що через батьківську надтурботу нинішні діти не вміють самостійно приймати рішення і не здатні сконцентруватись на навчанні.
5. «Соромно бути кухарем або швачкою»
З роками в нашому суспільстві сформувалося уявлення, що людина без вищої освіти відноситься до «нижчої касти», а з отриманням диплома вона автоматично стає чудовим фахівцем, перед яким відчиняються двері найпрестижніших компаній.
В результаті ми практично повністю втратили повагу до простої праці. Мало хто з нинішніх школярів відкрито заявить, що мріє стати швачкою або електриком. А вже якщо ти народився в сім’ї медиків, то про кар’єру перукаря навіть заїкатися не потрібно.
6. «Несіть сюди мій перший мільйон»
Багато людей серед нас зовсім не готові повільно підніматися кар’єрними сходами і заробляти собі репутацію хорошого фахівця. Набагато простіше піти на один з поширених в мережі тренінгів, де розкажуть, як погано працювати «на когось», і порадять вирватися з офісу на волю.
Через нав’язане суспільством прагнення до швидкого успіху люди не збираються ставати професіоналами у своїй справі. Вони скачуть від однієї роботи до іншої, сподіваючись, що хоча б десь на них без жодних зусиль впадуть шалені гроші та загальне визнання.
7. «Дві години перед дзеркалом – і натуральний макіяж готовий»
Бідні жінки зараз опинилися буквально між двох вогнів. Начебто в моді натуральна краса, для підтримки якої досить мінімум косметики. Але одночасно нам нав’язується, що бути красивою – це означає перебувати в курсі останніх модних трендів і вміти наносити макіяж майже на рівні професійного візажиста.
Недарма в останні роки все більше жінок відмовляються від «тиранії макіяжу», не соромлячись своєї природної краси і заодно заощаджуючи час, проведений біля дзеркала.
8. «А куди ви в цьому році їздили?»
І якось ніяково відповісти, що нікуди. Або вже в 5-й раз поспіль провели відпустку в улюбленій Італії. Або (що ще гірше) у черговий раз взяли all inclusive в турецькому готелі й 2 тижні ліниво перекочувалися від пляжу до «шведського столу».
Все це завдяки сучасній стихійній моді на подорожі та негласному змаганні «хто відвідав більше країн». Відпустка в Індії, уїк-енд у Франції, бізнес-тренінг на Мальдівах – все заради того, щоб отримати максимум вражень і запостити красиві фотки в Інстаграм.
9. «Найголовніше – це твій комфорт. Чужі проблеми тебе не стосуються»
Уявіть, що ви посковзнулися на асфальті з льодом, впали прямо посеред людної вулиці та пошкодили руку. А тепер спробуйте вгадати, як відреагують на це перехожі. У кращому випадку вас будуть обходити, в гіршому – нишком знімати на телефон. Зате на того, хто спробує прийти вам на допомогу, будуть дивитися косо: навіщо допомагає, невже готовий бездарно витрачати свій дорогоцінний час?
І, здавалося б, що може бути простіше і природніше, ніж допомогти тому, хто цього потребує. Проте пора лицарів та добродіїв назавжди закінчилася, змінившись модою на байдужість до навколишніх.
Джерело: ТУТКА
Додавайте "Шляхту" у свої джерела Google Новини