Повідомляє: Clicow
Nike — Філ Найт
Молодого Філа Найта і його тренера Білла Бауерман об’єднала пристрасть до бігу. Якість бігового взуття, яке продавалося в США в 60-і роки, абсолютно їх не задовольняло. І тоді вони вирішили створити компанію Blue Ribbon Sports, щоб продавати в Америці японські кросівки (зараз ця фірма називається Asics).
Згодом з постачальниками ставало все складніше і складніше працювати, тому підприємці зважилися на створення власних кросівок. Їх придумав Бауерман: вафлеобразний дизайн підошви, який поліпшував зчеплення, тренер придумав, глянувши на вафельницю своєї дружини.
У 1978 році компанія офіційно отримала назву Nike, а потім і свій незмінний логотип. Найту не подобалося слово Nike, він хотів назвати компанію «Шостий вимір», але колеги вмовили його відмовитися від цієї ідеї. До речі, про всі ці події Найт легко і захоплююче розповідає в своїй книзі «Продавець взуття» — рекомендуємо до прочитання.
Starbucks — Говард Шульц
Спочатку Starbucks відкрили в 1971 році як магазин з продажу кавових зерен і обладнання в Сіетлі. І тільки в 1987 році, коли компанію викупив Говард Шульц (власник кав’ярень Il Giornale), заклад став перетворюватися в повноцінну кав’ярню.
Говард надихався атмосферою італійських еспресо-барів, і можна сказати, що саме він став популяризатором напоїв на основі еспресо в Америці. Ну а подальший розвиток бренду відомо всім: сьогодні кав’ярні Starbucks можна зустріти практично в будь-якій точці світу.
ZARA — Амансіо Ортега
Амансіо починав свій бізнес в далекі 70-ті: разом зі своєю дружиною Росалією вони шили халати і нічні сорочки прямо у себе в вітальні. Одного разу німецький партнер скасував замовлення на велику партію, і подружжя вирішило продавати одяг самостійно. Перший магазин вони відкрили в 1975 році в містечку Ла-Корунья, Іспанія.
Справи йшли в гору: марка вирішила слідувати концепції «миттєвої моди», при якій модні і трендові речі з’являлися в магазинах кожні 2 тижні. Згодом компанія перейменувалася в Inditex і відкрила нові магазини одягу: Massimo Dutti, Pull and Bear, Oysho, Zara Home, Uterqüe, Stradivarius, Lefties і Bershka.
Станом на серпень 2017 року Амансіо Ортега вважається найбагатшою людиною в світі за версією Forbes.
Pandora — Вінні і Пер Еніволдсен
У 1982 році подружжя Еніволдсен відкрили невеликий ювелірний магазинчик в Копенгагені: вони привозили прикраси з Таїланду і продавали їх. До 1987 року компанія виросла, і тоді подружжя вирішило створювати прикраси власного дизайну.
Але пройшло більше 10 років, перш ніж прикраси Pandora завоювали світову славу. У 2000 році був придуманий браслет з Шарм: покупці могли створювати прикраси власного дизайну, збираючи підвіски на браслеті. З тих пір компанія не припиняє рости, а подружжя Еніволдсен є одними з найбагатших людей Данії.
Ferrero — Мікеле Ферреро
У 1957 році Мікеле отримав сімейний бізнес з виробництва шоколадної пасти з лісовими горіхами. Молода людина жваво взялася за справу. Щоб придумати нові продукти, він представляв збірний образ італійської домогосподарки і задавався простими питаннями: що вона купує собі і дітям, чим смачним любить потішити себе?
Так він придумав шоколадні яйця Kinder Surprise (діти люблять шоколад, а батьки змушують їх пити молоко, тому він об’єднав ці продукти), цукерки Ferrero Rocher і Raffaello, удосконалив рецепт сімейної пасти і дав їй більш звучну назву — Nutella.
Мікеле зауважив, що американки піклуються про свою фігуру і прагнуть справити хороше враження: для них він придумав м’ятні цукерки Tic Tac, в яких всього 2 калорії.
Підприємець прожив довге життя і помер у віці 89 років, залишивши своїм дітям бренд, який сьогодні знають і люблять в усіх куточках світу.
Hard Rock Cafe — Айзек Тігретт і Пітер Мортон
У всесвітньо відомої мережі кафе вельми цікава історія створення. У 1969 році музиканти групи The Doors записували альбом під назвою Morrison Hotel. Приблизно в цей же час вони випадково натрапили на закусочну під назвою Hard Rock Cafe, а їх альбом якраз був записаний в стилі хард-рок. Вони зробили кілька кадрів в цьому кафе і потім помістили вийшло фото на задню сторону обкладинки альбому.
Через рік їм подзвонили два англійці — Айзек Тігретт і Пітер Мортон — з проханням дозволити їм відкрити в Лондоні кафе під назвою Hard Rock Cafe. Музиканти не заперечували, і незабаром мережу кафе з вільною атмосферою стала завойовувати світ.
Laсoste — Рене Лакост
Відому на весь світ марку придумав не кутюр’є, а французький тенісист. У 20-ті роки минулого століття в теніс грали в сорочках з довгим рукавом. У 1926 році тенісист Рене Лакост самостійно зшив для одного з турнірів сорочку поло з легкої трикотажної тканини з короткими рукавами.
Рене називали «алігатором»: він не прощав помилок суперникам. Так на сорочці, в якій виступав спортсмен, з’явився крокодил — згодом він став беззмінним логотипом бренду. У 1933 році Рене пішов зі спорту і заснував бренд по виробництву сорочок для занять тенісом, гольфом і вітрильним спортом.