“Підморгніть у середу” – як 100 років тому створили кукурудзяні пластівці

31 травня 1884 року американський лікар Джон Харві Келлог запатентував кукурудзяні пластівці. За кілька років цей продукт став одним з найулюбленіших сніданків серед американців.

Джон Келлог велику увагу приділяв здоровому харчуванню з низьким вмістом м’яса і жиру, робив акцент на незбиране зерно та їжу, багату на клітковину. Цукор і сіль повністю виключались. Лікар розробив імітацію м’яса з горіхів, зерен і сої, придумав спосіб приготування арахісового масла, створив перше соєве молоко. Працював над створенням дієтичних продуктів. Разом з молодшим братом Віллом Келлогом проводив численні експерименти виварювання, розплющення і висушуванням зерен. Одного разу брати випадково забули на кілька днів замочені зерна. Коли згадали про них, ті покрились цвіллю. У результаті виявилось, що тривале вимочування ефективніше за варіння. При розплющування виходили тонкі пластівці, які чудово пропікалися. Від появи цвілі при замочуванні вдалося позбутися завдяки використанню олов’яного посуду. Для апетитності зерна просочували ячмінним солодом, – пише Газета.юа.



Першими новий продукт спробували пацієнти санаторію “Беттл-Крик”, власниками якого були брати Келлог. Пластівці настільки їм сподобались, що брати вирішили запустити виробництво на задньому дворі в коморі. У 1911 році в Беттл-Крік виробляли вже 108 брендів пластівців.

Проте сімейний бізнес довелось розділити між братами через різні підходи до створення продукції. Одного разу Вілл додав у пластівці цукор і виявив, що так вони смачніші. Проте Джон був категорично проти цього, адже це порушувало його ідеали здорового харчування. У результаті молодший брат Вілл відсудив частину прав на пластівці і створив свою компанію Kellogg.

Для популяризації продукції він запустив грайливу рекламну акція “Підморгніть у середу”. Плакати та оголошення у газетах закликали жінок підморгнути продавцю у бакалії та очікувати, що станеться. У результаті нагородою для них ставала пачка кукурудзяних пластівців. Креативний рекламний трюк призвів до різкого збільшення продажів. Пластівці стали настільки популярними, що змінився щоденний раціон більшості американців – в нього увійшли сухі сніданки. Такому успіху посприяло ще й те, що зросла кількість працюючих жінок, які не мали часу готувати сніданки.

Компанія Kellogg залишається лідером ринку. Має виробництво в 21 країні та експортує продукцію в 180 країн.