Спека у вагоні: як з цим боротися?

Мабуть кожен знає, яке це пекло – їхати у вагоні влітку? Скрізь змарнілі, спітнілі люди, жахливий сморід і задуха. Хочеш відкрити вікно – комусь дує, а провідниця ніколи не вмикає вентилятор… Так і їдемо, страждаючи і нервуючи геть від усього, що довкола вас!

Та чи можна це змінити? Чи можна нарешті їхати у справах чи в гості зі зручностями, у вагоні поїзда?! Що треба знати, аби вагони не були такими пекельними і незручними?
Виявляється треба знати трохи більше законодавство та свої права!
У вагоні (класу люкс та купе) температура повітря повинна не перевищувати 26˚С влітку, а у плацкарті обовязково має працювати вентиляція.
Аби знати, як встановити скільки ж насправді у вагоні градусів і що з цим робити далі, вам варто прочитати цю статтю.
000002-t
Почнемо з температури повітря та його виміру. У кожному вагоні обовязково має висіти термотетр. Зазвичай, вони мають бути розміщені зверху, біля місця №2, в купейних – висить десь посередині вагона. В разі, якщо ви його не виявили – можна залишити скаргу у книі скарг, яка теж має обовязково бути у начальника поїзда чи штабному вагоні.
Відповідно до додатку 6 Правил перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України:

У всіх вагонах класу КУПЕ та ЛЮКС поїздів кондиціонування є базовою послугою (обов’язковою). У Регіональних експресах кондиціонер має бути встановлений лише в першому класі. В плацкартних вагонах обов’язково має працювати вентиляція.

Відповідно до Державних санітарних правил та норм гігієни транспорту:

п. 2.4. … Вентиляція, а у вагонах із кондиціонуванням — кондиціонери повинні бути ввімкнуті влітку за 30 хвилин до посадки пасажирів в вагон; взимку вмикається тільки вентиляція.



п.3.6. На шляху прямування, а також під час подачі поїзду під посадку в зимовий час, перехідний період температура повітря у вагонах усіх типів повинна бути на рівні +20° +/-2° , а влітку +24° +/-2° (тільки в вагонах, де є кондиціонери).

Screenshot_7_1
Але, незважаючи на норми, сьогодні в наших вагонах не те що кондиціонерів, а елементарних вентиляторів не знайдеш! Але ж з цим треба щось робити?!
Знову ж таки – скарга. Варто вимагати переведення до вагону, де є сприятливі умови для поїздки – хоча б менша температура. Не забудьте наголосити про проблему на гарячій лінії УЗ.
Але є велика проблема – Державні санітарні норми і правила не трактують допустимі температурні норми для вагонів другого(плацкартні вагони) та третього(загальні вагони) класу. Але обовязково повинна працювати вентиляція! Звичайно, від неї користі не багато, але все ж є доступ повітря. До всього, найчастіше провідники гонорово відмовляються увімкнути і ті нещасні вентилятори, що є.
Як же визначити, чи працює у вагоні вентиляція чи ні?
Елементарно! На стелі обовязково повинні бути отвори з решітками. Піднесіть руку до нього – ви маєте відчути доступ повітря, найменший протяг. Це означатиме, що вентиляція таки працює, але не в повній мірі. Якщо ж ви нічого не відчуваєте – значить вона вимкнена і треба вимагати, аби її увімкнули. Ні? Скарга! Зазвичай після цього до вагону приходить електромеханік і ремонтує непрацюючу вентиляцію.
P5ShluKcBVER3Z02OW75aU6LQU4AY9
Якщо жоден з вмовлянь не діє – дзвоніть на гарячу лінію УкрЗалізниці та залишайте свої вимоги та претензії до робітників депо.
Є одна проста послідовність дій у таких випадках:
Провідник-начальник поїзда з книгою скарг-відеофото фіксація та скарги на гарячі лінії УЗ.
28074044-ezgif.com-gif-maker

Додавайте "Шляхту" у свої джерела Google Новини